Falkenberg är platsen där hav möter stad, där människor trivs och företag växer. Här bor ca 47 000 invånare och vi blir fler. Vår vision är ”Vi växer för en hållbar framtid”, och den genomsyrar allt vi gör. Med tre övergripande mål ett föredöme inom hållbarhet och trygghet, utbildning och omsorg med hög kvalitet samt Sveriges bästa näringslivskommun bygger vi framtidens Falkenberg tillsammans.
Som administrativ markförvaltare blir du en del av Mark- och exploateringsenheten inom Samhällsutvecklingsavdelningen på Kommunstyrelseförvaltningen. Här samarbetar vi tätt mellan planering, exploatering, bygglov och näringsliv för att skapa en helhet i samhällsbyggandet.
Mark- och exploateringsenheten ansvarar för att förvalta och utveckla kommunens strategiska markinnehav. Enheten arbetar aktivt med att möjliggöra ny bebyggelse, både genom exploatering av kommunal mark och i samverkan med privata aktörer.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en strukturerad och serviceinriktad administrativ markförvaltare. Du förväntas ta ett stort eget ansvar inom ditt arbetsområde och aktivt bidra till enhetens utveckling och ett positivt arbetsklimat.
I rollen ansvarar du för samordning av enhetens övergripande administration. Tjänsten består till ungefär hälften av administrativa uppgifter, såsom:
· Diarieföring och arkivering
· Hantering av upplåtelseavtal
· Fakturering och övrig ekonomiadministration
Den andra hälften består av markförvaltning, där du bland annat:
· Förvaltar och hanterar kommunens strategiska markinnehav
· Upprättar olika typer av upplåtelseavtal
· Hanterar och säljer tomter genom den kommunala småhustomtkön
· Besvarar frågor från både invånare och kollegor inom kommunen som rör kommunens markinnehav
Arbetet innebär dagliga kontakter både internt inom kommunen och externt med medborgare, företag och andra aktörer.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och några års arbetslivserfarenhet inom administrativ arbete. Eftergymnasial utbildning eller kurser inom samhällsbyggnad, fastighetsområdet eller liknande områden är meriterande.
Erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig förvaltning, liksom erfarenhet av arbete kopplat till mark- och fastighetsfrågor, samhällsplanering eller juridik är också meriterande.
Som person är du serviceinriktad, noggrann och engagerad. Du trivs med att arbeta strukturerat och har förmåga att driva ditt arbete självständigt.
Du har god kommunikativ förmåga, kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska samt har goda kunskaper i Officepaketet.
B-körkort är ett krav.
Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
ARBETSGIVARE
Falkenbergs kommun
LÄN
KATEGORI
ANTAL PLATSER
1 Platser
ANSÖKAN
Sista ansökningsdatum är:
2025-11-23
KONTAKTINFORMATION
Falkenbergs kommun
Vi finns på
Anställningstyp
Tillsvidareanställning